دکوراسیون داخلی و روحیه انسان

رابطه دکوراسیون داخلی و روحیه انسان بر هیچ کس پوشیده نیست. همه ما تاثیر دکوراسیون داخلی بر روحیه و خلق و خوی خود را بارها در زندگی تجربه کرده ایم. مطالعات مختلف در این زمینه نشان داده رنگ ها، طرح ها، رایحه ها و لوازم تزئینی قادر به تحت تاثیر قرار دادن خلق و خوی شما می باشند. اما بدیهی است که روحیه انسان به این شکل است که پس از مدتی از هر نوع زیبایی خسته می شود و نیاز به تنوع دارد. مخصوصا تاثیر این تنوع در محیط زندگی و محیط کاری که انسان بیشترین زمان خود را در طول زندگی در آنجا می گذراند اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با اهمیت این موضوع و جزئیات آن آشنا شوید.

دکوراسیون داخلی چیست؟

تصوری که اکثر افراد از دکوراسیون داخلی دارند، مبلمان و پرده است. اکثر افراد در این زمینه صاحب نظر هستند. در حالی که این رشته، بسیار تخصصی وعلمی است. بنابراین محدود به زیبایی و تناسبات بصری مطابق با سلیقه نمی شود. درسال های اخیر، ورودی های مراکز آموزشی در رشته دکوراسیون داخلی، هشت برابر شده است.  علت آن با ارتباطات ماهواره ای و اینترنتی نسل جوان در ارتباط است. در سال های اخیر، مردم نیاز به دکوراسیون داخلی و تغییر دکوراسیون را بیشتر درک کرده اند. شاید تصور کنید انسان های مدرن تنوع طلب شده اند. اما در واقع در دنیای مدرن نیاز به آرامش و فضای دلپذیر بیشتر شده است. جالب است بدانید که امروزه بالاترین آمار خرید در نمایشگاه ها، بعد از کتاب، مربوط به نمایشگاه دکوراسیون داخلی است

اهمیت طراحی داخلی

تا چندی پیش دکوراسیون داخلی در میان خانواده های ایرانی جایگاهی نداشت. اکثر مردم بدون توجه به فرم و اندازه خانه اقدام به خرید وسایل و اثاثیه گران قیمت و نامتجانس می کردند. گاهی اوقات وقتی آنها را در خانه قرار می دادند فضای مطلوبی ایجاد نمی شد. برعکس برخی افراد تصور می کردند برای طراحی داخلی زیبا و درست باید حتما هزینه های بسیاری پرداخت کنند. بنابراین منصرف می شدند و بدون توجه به تاثیر طراحی بر روحیه انسان، به چیدمان خانه خود می پرداختند.

فهرست مطالب

    اما امروزه این مسأله مورد توجه مردم قرار گرفته است. چون متوجه شده اند که تنها استفاده از وسایل لوکس و گران و بی ارتباط با یکدیگر، موجب زیبایی نمی شود. حتی ممکن است تاثیر منفی بر روحیه انسان و زندگی افراد ساکن در خانه بگذارد. همچنین راندمان افراد در محل کار و روابط تیم کاری را هم تحت تاثیر قرار می دهد. برای محیط های تجاری و اداری نیز تاثیر بسیاری بر مشتری و فروش و یا ارباب رجوع می گذارد. از این رو افراد بیشتر به طرف طراحان داخلی جذب شده اند.

    امروزه بیشتر افراد از معماران برای دکوراسیون منزل و طراحی خانه و دکوراسیون اداری خود کمک می گیرند. چون طراحان داخلی به خوبی با روانشناسی رنگ ها و فرم ها و قوانین و نظم بین آن ها آشنا هستند. همچنین از تأثیر این موارد روی فضاهای مختلف و همچنین افراد، آگاه هستند. بنابراین می توانند برای افرادی که درجامعه شلوغ  زندگی و یا کار می کنند، محیطی گرم و دلخواه ایجاد کنند.

    رابطه روانشناسی دکوراسیون داخلی و روحیه انسان

    جالب است بدانید که ارتباط دو طرفه ای بین دکوراسیون داخلی و روحیه انسان برقرار است. به این معنی که انسان ها فضا و شخصیت آن را تغییر میدهند. فضا هم شخصیت و روحیه انسان را خصوصا در دراز مدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. مثالی ملموس تر در این زمینه این است: شما رنگ دیوار اتاق خود را تغییر می دهید، آن رنگ هم روحیه و شخصیت شما را در دراز مدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین قابل درک است که انتخاب درست رنگ، طرح و فرم برای تک تک اجزا خانه و محل کار شما حائز اهمیت است. نکته مهم دیگر ارتباط بین این عناصر است.
    دکوراسیون داخلی لوکس

    عناصر مهم در دکوراسیون داخلی و تاثیر آن ها بر روحیه افراد

    طراحی اتاق خواب ، طراحی داخلی منزل ، طراحی داخلی اداری و طراحی داخلی تجاری علاوه بر اصول هنری، از اصول علمی و مهندسی پیروی می کند. این موضوع برای رسیدن به آساسیش و ایمنی بیشتر است.  مسائل مختلفی در زمینه طراحی داخلی مورد توجه قرار می گیرد. در این زمینه می توان به نیازهای کاربران با توجه به سن، شخصیت، طبقه اجتماعی،علائق و سلیقه های فردی اشاره کرد. در واقع طراحی داخلی ساختمان ، عینیت دادن به خواسته های افراد در خلق محیط مطابق با نیازها و ویژگی های آن ها است.

    مورد مهم دیگر، ارگونومی یا شناخت ابعاد بدن انسان در جهت ایجاد تناسب مبلمان و دکوراسیون با بدن انسان است. طراحی براساس ابعاد و اندازه های کاربر بسیار حائز اهمیت است. از دیگر عناصر مورد توجه در طراحی فضای داخلی می توان به ایمنی و استفاده بهینه از فضا و سطح اشاره کرد. همچنین مسائل مالی (بودجه)، نور، آسایش افراد خانواده، و… هم تاثیر گذار هستند.

    دکوراسیون داخلی خوب و روحیه انسان

    تغییر دکوراسیون داخلی و روحیه انسان

    برخی افراد تصور می کنند تغییر دکوراسیون خرج اضافی است. یا تصور می کنند هزینه زیادی باید صرف این کار کنند و تمام دکوراسیون داخلی منزل ، دکوراسیون اتاق خواب ، دکوراسیون آشپزخانه ، دکوراسیون سالن پذیرایی یا محیط کار خود را تغییر دهند. این تصور اشتباه است. برای مثال می توان با تغییر کاغذ دیواری سالن پذیرایی یا تعویض پرده اتاق خواب، یک تغییر مثبت در محیط و روحیه خود ایجاد کنید. تغییر در کفپوش نیز می تواند احساسات متنوعی را در افراد ایجاد کند. تنها نکته مهم این است که این تغییر متناسب با روحیه شما و دکوراسیون داخلی فضای شما باشد.
    برای مثال استفاده از پارکت لمینت طرح چوب می تواند حس طبیعت را منتقل کند. مثالی دیگر اینکه استفاده از اشیا فلزی به میزان بالا در محیط حس ضمختی و منفی را به انسان منتقل خواهد کرد. شما می توانید با استفاده از یک تکه کوچک چمن مصنوعی تراس و یا حیاط خانه خود را دستخوش تغییری بزرگ کنید. بنابراین با رنگ سبز و لطافت چمن مصنوعی با کیفیت، حس سرزندگی و حیاط را به خانه خود می آورید.
    interiordesign3 دکوراسیون داخلی و روحیه انسان

    فروشگاه اینترنتی دکوراسیون داخلی فرتاک

    آیا به تغییرات مداوم در دکوراسیون داخلی خانه خود علاقه دارید؟ سعی کنید محصولات دکوراسیون داخلی قیمت مناسب تهیه کنید. برای خرید چمن مصنوعی، کاغذ دیواری و کفپوش پی وی سی قیمت مناسب به سایت فرتاک مراجعه کنید. شما می توانید تنوع موکت، پرده زبرا، چمن مصنوعی و پارکت لمینت را در سایت فرتاک ببینید. اگر می خواهید از کیفیت جنس محصولات ما مطمین شوید در شوروم فرتاک در غرب تهران آماده خدمت رسانی به شما هستیم. همچنین تیم طراحی فرتاک می تواند بهترین فضا را متناسب با بودجه و سلیقه شما خلق کند.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم