روش نصب نبشی تاشو روی کاغذدیواری

دسته ها :

Majid Nourozi

نبشی‌ها در ساخت ساختمان‌ها، خاصیت‌های مختلفی دارند. همین موضوع سبب این شده که در صنعت ساخت ساختمان، انواع مختلفی نبشی داشته باشیم، انواعی مختلف با کارایی و جزئیات گوناگون. یکی از کارایی‌های نبشی در امروزه که موردتوجه است، نصب آن‌ها روی کاغذدیواری است. این موضوع به دلایل مختلف انجام می‌شود. اما در این میان، چند نکته وجود دارد که ما باید به‌عنوان کسی که می‌خواهیم از نبش روی کاغذدیواری استفاده کنیم، به‌خوبی بدانیم.

یکی از این نکات، نوع‌های مختلف و ویژگی‌های آن‌ها است، یکی دیگر از این موارد، روش صحیح نصب نبشی بر روی کاغذدیواری است. یک نکته ای که باید در مورد مورد روش نصب نبشی تاشو روی کاغذدیواری به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید، جنس کاغذدیواری است، از این رو به خوبی در هنگام خرید کاغذدیواری دقت کنید تا مشکلی در آینده نداشته باشید. اگر شما هم می‌خواهید درباره این موارد اطلاعات جمع کنید، می‌توانید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با بررسی موارد گفته شده، به دیگر موارد لازم نیز اشاره کنیم.

فهرست مطالب

    مقاله پیشنهادی: تمیز کردن کاغذدیواری با بخارشوی

    فواید نصب نبشی روی کاغذدیواری

    در این باره، چند موضوع وجود دارد که ما در پایین به‌صورت دقیق به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

    1. ایجاد زیبایی

    همان‌طور که در بالا گفته شده، نبشی‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند. یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های نبشی‌ها در داخل ساختمان، ایجاد زیبایی و جلوه مناسب برای ستون‌ها و دیگر موارد مرتبط است. در این حوزه ما می‌توانیم از شکل‌ها و رنگ‌های مختلف نبشی در جهت زیبا‌سازی داخلی ساختمانمان استفاده کنیم.

    1. ایجاد امنیت

    همان‌طور که می‌دانید، نبشی‌هایی که بر روی کاغذدیواری استفاده می‌شوند، بر روی لبه‌های دیوار‌ها یا ستون‌های خانه نصب می‌شوند. این موضوع می‌تواند موجب ایجاد امنیت شود. منظور از امنیت این است که نصب نبشی بر روی کاغذدیواری، باعث کمترشدن تیزی لبه‌های تیز دیوار می‌شود، این مورد علی الخصوص برای کسانی که دارای بچه کوچک هستند، مهم است؛ زیرا اگر سر کودک مستقیماً به لبه تیز گچی ستون‌ها برخورد کند، می‌تواند خطر زیادی را به همراه داشته باشد. اما در نقطه مقابل، نصب نبشی موجب کمتر شدن این تیزی‌ها و در نتیجه کم‌تر شدن خطر می‌شود.

    ۳. محافظت از پریدگی دیوار

    نبشی ها یا تاشو ها می‌توانند از ریختن گچ دیوار بر اثر ضربه جلوگیری کنند. همچنین می‌توانند از پارگی و بلند شدن لبه کاغذ دیواری نیز جلوگیری کنند.

    مقاله پیشنهادی: روش نصب نبشی پی وی سی

    انواع مختلف نبشی

    نبشی‌هایی که در ساختمان نصب می‌شود، انواع مختلفی دارند که در این بخش به این موارد می‌پردازیم.

    نبشی ‌ام دی اف

    این مدل نبشی‌، دارای طرح‌های مختلف و زیبایی هستند. همچنین مراحل نصب ساده ای دارند. اما در نقطه مقابل، عمر کمتری نسبت به دیگر نوع‌های نبشی دارد.

    نبشی پی‌وی‌سی

    نبشی پی‌وی‌سی، مقاومت بالایی دارند، اما نسبت به نبشی‌های ام‌دی‌اف، تنوع نسبتاً کمتری دارند. این نوع نبشی‌ها، به دودسته مختلف تقسیم می‌شوند. دسته اول نبشی پی‌وی‌سی مقوایی است و دسته دوم، نبشی پلاستیکی. نبشی پی‌وی‌سی پلاستیکی، دارای مقاومت بالاتری هستند. همچنین نبشی پلاستیکی پی‌وی‌سی، دارای انعطاف‌پذیری بالاتری است.

    نبشی پلی‌استایرن

    این نوع نبشی، نسبت به همتا‌های خود، بسیار مقاوم‌تر است، مخصوصاً در برابر خش و ضربه. نبشی پلی‌استایرن، دارای مقاومت زیادی در برابر آب نیز است.

    روش نصب نبشی تاشو روی کاغذدیواری

    تفاوت نبشی تاشو و نبشی ثابت در چیست؟

    نبشی تاشو نسبت به نبشی ثابت، دارای تنوع بالاتری است. منظور از این تنوع، رنگ و طرح نیست. منظورمان از این تنوع در سایز و حالت‌های نبشی است. نبشی‌های تاشو نسبت به نبشی‌های ثابت، تنوع بیشتری در حالت، سایز و شکل دارند. برای مثال، نبشی‌های ثابت فقط هنگامی قابل‌استفاده هستند که بخواهیم بر روی گردی‌های 90 درجه نصب کنیم؛ در غیر این صورت مجبوریم از نبشی‌های تاشو استفاده کنیم.

    روش نصب نبشی روی کاغذ دیواری

    اول از هر چیزی، باید به‌صورت کامل دیوار را تمیز کنیم. بعد از تمیزکردن دیوار با استفاده از چسب، نبشی‌ها را به دیوار متصل می‌کنیم و با بهره‌گیری از دستگاه میخکوب، نبشی‌ها را به دیوار تثبیت می‌کنیم. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که باید اندازه نبشی، با محل نصب آن، هماهنگ باشد. اگر این هماهنگی وجود نداشته باشد، پس از مدتی نبشی‌ها دچار ترک‌خوردگی می‌شوند. یا حتی ممکن است در همان زمان نصب دچار مشکل شوند.

    آیا خودمان می‌توانیم به‌تنهایی نبشی نصب کنیم؟

    اگر کار‌های دیگر خانه مثل تعمیر دیگر لوازم خانه را خودتان انجام می‌دهید و در این زمینه تجربه دارید، می‌توانید با استفاده از ابزار‌ها درست، این کار را خودتان انجام دهید. اما اگر در این کار‌ها تجربه ندارید، بهتر است این کار را به کاربلدان این حوضه بسپارید.

    خلاصه مطلب

    در این مقاله، با محوریت موضوع روش نصب نبشی تاشو روی کاغذدیواری، به موارد مختلفی اشاره کرده و مورد بررسی قرار دادیم. در بخش فواید نصب نبشی روی کاغذدیواری، به فواید نصب نبشی اشاره کردیم و در بخش انواع نبشی، انواع نبشی موجود را بررسی کردیم. در نهایت نیز با خلاصه‌ای از روش نصب نبشی روی کاغذدیواری همراه شما بودیم. اگر هنوز در این باره سؤالی دارید، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها بیان کنید تا ما به آن پاسخ دهیم.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم