نگهداری از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی یکی از جدید ترین کفپوش هایی است که در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. وقتی صحبت از این کالا می شود،برخی افراد فکر می کنند که فقط برای فوتبال تعبیه می شود و کاربردهای دیگری ندارد. در صورتی که این امر صحت ندارد و برای کاربرد های گوناگون تولید می شود.در این مقاله به چگونگی نگهداری از چمن مصنوعی می پردازیم.

برای مثال به غیر از کاربرد چمن مصنوعی فوتبال، در دیگر ورزش ها همچون هاکی و بدنسازی هم مورد استفاده قرار می گیرد. جدای آن، می توان به کاربرد های آن در مدارس، مهد کودک ها، خانه باغ ها،چمن مصنوعی حیاط ،چمن مصنوعی پشت بام و … ، برای زیبایی و بازی کردن کودکان نیز اشاره کرد

فهرست مطالب

    چرا نگهداری از چمن مصنوعی حائز اهمیت است؟

    چمن مصنوعی جایگزین بسیار مناسبی برای چمن طبیعی است. چرا که این کفپوش، سرسبزی را برای همیشه نگه می دارد. در صورتی که چمن های طبیعی ممکن است سبزی خود را در مقطعی از دست بدهند. همچنین هزینه های نگهداری از چمن طبیعی بسیار بالا است. در صورتیکه نگهداری چمن مصنوعی زیاد پیچیده نیست و نیازمند رعایت چند نکته ساده می باشد.

    چمن مصنوعی هم یک نوع کفپوش است .کفپوش چمن مصنوعی دارای ظاهر متفاوت تر و نیازمند مراقبت هایی هم هست. نمی توان گفت چون  چمن ها مصنوعی هستند، دیگر مراقبتی از آنها لازم نیست. باید بگوییم که شما هر وسیله ای که استفاده می کنید باید از آن مراقبت کنید تا سالهای بیشتری برای شما باقی بماند.

    مراقبت چمن مصنوعی برای این است که شما از آن استفاده بیشتری ببرید. مدت زمانی که از آن استفاده می کنید بیشتر باشد. در نهایت هزینه هایی که برای شما به جای می ماند، کاهش پیدا کند.

    ما در ادامه برخی از نکات را برای شما بیان می کنیم. با رعایت این نکات میتوانید چمن مصنوعی سالم تر و با دوام تری داشته باشید که تا سال ها سال برای شما باقی بماند.

    چمن مصنوعی

    نکات نگهداری ازچمن مصنوعی

    قبل از نگهداری ،باید طریقه ی نصب چمن مصنوعی به خوبی صورت گرفته باشد.هزینه نصب چمن مصنوعی زیاد بالا نیست.نصب چمن مصنوعی باید به صورت اصولی صورت بگیرد تا دچار آسیب نشود. نصب این کفپوش های سبز باید بعد از لایه برداری های اساسی صورت بگیرد تا زمین را برای نصب سفت و محکم کرده باشند.سپس با استفاده از زهکشی اجازه نفوذ آب به زمین داده نشود. بعد از آن مراقبت هایی را که باید در حین استفاده رعایت کنیم برای شما بیان می کنیم.

    نگهداری از چمن مصنوعی در برابر آسیب های خارجی

    مواظب باشید که اجسام تیز و برنده به هیچ عنوان نباید روی چمن مصنوعی کشیده شوند. در این صورت باعث پارگی و خدشه دار شدن آن خواهند شد .این مشکل در نهایت منجر به از بین رفتن انسجام ساختاری این کفپوش خواهد شد.

    برس زدن چمن مصنوعی

    برای اینکه بتوانید نخ های چمن مصنوعی را بیشترایستاده و شاداب نگه دارید، توصیه می کنیم هر از چند گاهی از فرچه های پلاستیکی بر روی آن استفاده کنید. البته این امر بستگی به میزان رفت و آمد بر روی کفپوش هم دارد. برای مثال در مکانهای پر رفت و آمد زمان های برس زدن باید خیلی به هم نزدیک تر باشد.

    عدم وارد کردن فشار سنگین به چمن مصنوعی

    اگر می خواهید چمن های شاداب و سالمتری داشته باشید، از هل دادن یا کشیدن اجسام سنگین و فوق سنگین روی آن خودداری کنید. چرا که این امر باعث افزایش فشار به الیاف چمن مصنوعی می گردد. همچنین وسایل نقلیه همچون موتور و خودرو هم برای مراقبت چمن مصنوعی مضر هستند.

    رول چمن مصنوعی

    عدم حرارت زیاد به چمن مصنوعی

    همه کفپوش هایی که با استفاده از الیاف مصنوعی بافته می شوند در برابر گرما و داغی مستقیم نمی توانند برای مدت زیادی مقاومت از خود نشان دهند. چمن مصنوعی هم یکی از آنها است که شما باید مراقب باشید که جسم داغ و یا اشیای با حرارت بالا روی آن قرار نگیرند. این امر باعث سوختگی نخ های کفپوش سبز خواهد شد.

    همچنین مواردی همچون ذغال و سیگار، به این علت که حرارت مستقیم دارند، می توانند باعث آسیب به چمن مصنوعی شوند. نخ ها در برابر این آسیب ذوب می شوند. البته به علت رعایت نکات استاندارد در این کفپوش ها، آتش در همانجا خاموش می شود و نمی تواند گسترش پیدا کند.

    شستشوی چمن مصنوعی

    برای شستشوی چمن های مصنوعی می توان از همه مواد شوینده استفاده کرد. اما برخی از مواد شوینده به علت داشتن خاصیت  قلیایی و اسیدی بالا برای این کار مناسب نیستند. برای مثال وایتکس و از این جور پاک کننده ها مناسب کفپوش های شما نیستند.

    برای اینکه چمن مصنوعی سالم تری داشته باشید، توصیه می شود در فواصل منظم به شستشو و تمیز کردن آنها بپردازید. در غیر اینصورت ماندن کثیفی ها در این کفپوش باعث کدر شدن و تیره شدن نخ های چمن می شود.این امر به مرور زمان باعث خوردگی چمن های شما خواهد شد.

    چمن مصنوعی حیاط

    با رعایت این نکات می تواند برای مدت زیادی از مزایای چمن مصنوعی بهره مند شوید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم