نحوه استفاده از شامپو پارکت

[addtoany]

نحوه تمیز کردن پارکت چوبی تاثیر زیادی در ظاهر و زیبایی کفپوش‌ها دارد و باعث می‌شود تا هنگام راه رفتن احساس بهتری داشته باشید. نکته‌ای که وجود دارد این است که به مرور زمان، لکه‌ها، جرم و گرد و خاک بر روی سطح کفپوش‌ها می‌نشیند و باعث می‌شود تا پارکت‌ها زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. سوالی که وجود دارد این است که ” چه چیزی برای تمیز کردن پارکت‌ها مناسب‌تر است؟ ” و ” برای تمیز کردن و نگهداری پارکت چه اقداماتی باید انجام شود؟”

در این مقاله قصد داریم تا اهمیت تمیز نگه‌داشتن پارکت‌ها و نحوه استفاده از شامپو پارکت را که یکی از بهترین راه‌های شسشو است را با شما در میان بگذاریم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید. اگر شما هم به زیبایی و سلامت پارکت‌هایتان اهمیت می‌دهید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

    بهترین شوینده پارکت لمینت چیست ؟

    پارکت‌ها برای آنکه از نمای خوبی برخوردار باشند، نیاز به مراقبت و نگهداری خاص دارند. یکی از این مراقبت‌ها، استفاده از شوینده مناسب برای شستشو سطح پارکت‌ها است. تمیز کردن کفپوش‌های چوبی باید به گونه‌ای باشد که بعد از شستشو، رطوبتی بر روی آن باقی نماند؛ لذا باید از استفاده از هر نوع ماده شوینده و یا دستمال زبر اجتناب کرد.

    به طور کلی می‌توان گفت که بهترین شوینده پارکت چوبی دارای ویژگی‌های زیر است:

    • براقیت مناسب ایجاد می‌کند.
    • ماندگاری بالایی دارد.
    • بعد از استفاده از واکس، با یک سرعت بالا خشک می‌شود.
    • از قدرت پاک کنندگی فوق‌العاده برخوردار است.
    • قابلیت از بین بردن انواع لکه‌های چربی را دارد.
    • دارای رایحه و رنگ بدون ضرر می‌باشد.
    • قابلیت رقیق شدن با آب و تولید کف دارد.

    برای حفظ درخشش و زیبایی کفپوش‎ها باید در بازه‌های زمانی مناسب از مواد شوینده باکیفیت استفاده شود. اما سوالی که مطرح می‌‎شود این است که کدام شوینده برای شستشوی پارکت‌ها مناسب‌تر است ؟

    یکی از بهترین شوینده‌ها، شوینده‌های شیمیایی از جمله شامپوهای مخصوص است؛ لذا در بخش‌های بعد، کاربرد و نحوه استفاده از شامپو پارکت را به طور کامل شرح خواهیم داد.

    این دسته از شوینده‌ها به صورت تخصصی برای شستشوی پارکت‌ها تولید می‌شود. ناگفته نماند که شوینده‌های شیمیایی علاوه بر مزایا و فوایدی که دارند، استفاده از آن‌ها معایبی نیز به همراه خواهد داشت.

    بهترین شوینده پارکت لمینت

    نحوه استفاده از شامپو پارکت به چه صورت است ؟

    همانطور که در مطالب فوق عنوان کردیم، تحت هیچ شرایطی نباید از شوینده‌های نامناسب و آب زیاد برای تمیز کردن پارکت‌ها استفاده کنید؛ زیرا کفپوش‌های چوبی بسیار حساس هستند و شوینده‌های ساده باعث می‌شود تا سطح آن‌ها آسیب ببیند.

    از آن جهت که پارکت‌ها کمی حساس است، باید در نگهداری آن‌ها دقت عمل بالایی داشته باشید. برای مثال، استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند سفید کننده‌ها و یا حتی مواد طبیعی از جمله سرکه می‌تواند عمر کفپوش‌ها را کاهش داده و به ظاهر آن‌ها آسیب وارد کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این بخش به بررسی نحوه استفاده از شامپو پارکت بپردازیم.

    نحوه استفاده از شامپو پارکت به شرح زیر است :

    ابتدا سطح کفپوش‌ها را جارو بکشید تا هیچگونه کثیفی و گرد و غبار بر روی آن باقی نماند. سپس راهنما و نحوه استفاده از شامپو پارکت را مطالعه کرده و آن را با نسبت ذکر شده با آب ولرم ترکیب نمایید تا یک کف مناسب تولید شود. سپس، محلول را بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید و با استفاده از یک دستمال نرم و یا تی نخی، سطح کفپوش‌ها را تمیز نمایید و کمی صبر کنید تا سطح پارکت‌ها به طور کامل خشک شود. ( جهت دستیابی به نتیجه بهتر می‌توانید از واکس‌های مخصوص استفاده نمایید.)

    کاربرد شامپو پارکت چیست ؟

    در مطالب فوق نحوه استفاده از شامپو پارکت را بیان کردیم. اکنون وقت آن است تا کاربرد این دسته از شوینده‌ها را با یکدیگر بررسی نماییم.

    کاربرد یک شامپو پارکت باکیفیت به شرح زیر است :

    1. قابل استفاده برای شستشو انواع سطوح
    2. مناسب برای استفاده در انوع کفپوش‌های سرامیک، لمینت، چوبی، موزاییک، کفپوش‌های pvc و…
    3. مناسب برای کفپوش‌های رولی و روکش شده
    4. قابل استفاده به عنوان یک شوینده مناسب برای نظافت سرویس‌های بهداشتی
    5. قابل استفاده در محیط‌های مختلف مانند بیمارستان‌ها، هتل‌ها، دفاتر و…

    نکاتی در رابطه با نحوه استفاده از شامپو پارکت

    • اولین نکته‌ای که در رابطه با نحوه استفاده از شامپو پارکت باید بدانید این است که نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کنید؛ زیرا شستشو پارکت‌ها در فواصل زمانی یکسان می‌تواند به حفظ زیبایی و درخشش پارکت‌ها کمک کند.
    • بعد از شستشوی پارکت‌ها حتما کف‌ها را با استفاده از دستمال تمیز پاک نمایید.
    • چند ساعت اجازه دهید تا سطح کفپوش‌ها به طور کامل خشک شود.
    • تا زمانی که سطح پارکت‌ها و کفپوش‌ها خشک نشده است، از تردد بر روی آن‌ها اجتناب کنید.
    • قبل از استفاده از شامپوها، دستورالعمل و نحوه استفاده از شامپو پارکت را به طور کامل مطالعه کنید.
    • در هنگام خرید پارکت از فروشنده بخواهید تا بهترین شامپو برای شستشو را به شما معرفی نماید و دستورالعمل مراقبت از کفپوش‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

    نحوه استفاده از شامپو پارکت

     

    معایب استفاده از شامپو پارکت چیست ؟

    همانطور که در مطالب فوق آورده شده است، بهترین شوینده برای کفپوش‌های چوبی، شامپو‌های مخصوص است که به صورت تخصصی تولید و عرضه می‌شوند. همانطور که آشنایی دقیق با نحوه استفاده از شامپو پارکت و استفاده صحیح از آن باعث حفظ زیبایی ظاهر کفپوش‌ها می‌شود، استفاده بیش از حد از آن‌ها معایبی نیز به همراه خواهد داشت.

    از جمله معایب این محصول می‌توان به باقی ماندن بقایای شامپو و احساس یک حالت چسبناک بر روی سطح پارکت اشاره کرد. چسبندگی ناشی از شامپو پارکت زمینه را برای جذب بیشتر آلودگی و گرد و غبار فراهم می‌کند. ناگفته نماند که در صورت استفاده از شوینده‌های پارکت لمینت باکیفیت، این مشکلات به وجود نخواهد آمد.

     سخن پایانی

    در مطالب فوق به بررسی نحوه استفاده از شامپو پارکت پرداختیم و کاربرد و معایب آن را مورد بررسی قرار دادیم. مبحث نگهداری و شستشوی کفپوش‌های چوبی از جمله مسائل کلیدی است که باید بعد از خرید و نصب آن به درستی انجام دهید؛ زیرا طول عمر و زیبایی این دسته از کفپوش‌ها کاملا به این مراقبت‌ها بستگی دارد.

    یکی از بهترین شوینده‌ها برای تمیز نگه‌داشتن پارکت‌ها، شوینده‌های مخصوص مانند شامپو است. البته نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنید و از آن جهت که بسیاری از شوینده‌ها آنتی باکتریال هستند، محصول مناسبی برای بهداشت و سلامت خانواده‌ها و ساکنین به حساب می‌آیند؛ به خصوص برای خانوده‌هایی که دارای بچه کوچک هستند.

    در آخر، مجموعه فرتاک دیزاین، آماده خدمت رسانی در کلیه زمینه‌های مرتبط با انواع کفپوش و دیگر المان‌های دکوراسیون داخلی به شما مشتریان گرامی می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در صفحه برای برقراری تماس استفاده نمایید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم