چمن مصنوعی و نور خورشید

چمن مصنوعی یکی از بهترین کفپوش های جایگزین چمن طبیعی است که در انواع مختلف تولید و به عرضه می رسد. در واقع از آنجا که امروزه در عصر صنعتی هستیم، اکثر کارها به وسیله فرایند های صنعتی صورت می گیرد. در این مقاله در مورد روش نگهداری چمن مصنوعی و ارتباط چمن مصنوعی و نور خورشید نکاتی مفید را آموزش داده ایم.

فهرست مطالب

    نگهداری چمن مصنوعی

    نگهداری چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی بسیار آسانتر و بی دردسرتر است. برای همین اکثرا از این نوع چمن ها برای زمین های بازی و یا حتی تزیین استفاده می کنند. همچنین قیمت این محصولات بسیار به صرفه است و نسبت به چمن های طبیعی پایین تر است.

    البته چمن طبیعی هم دارای مزیت های خاص خود است. اما نگهداری از آن سخت و دردسر ساز است و همچنین ممکن است همیشه آن سبز رنگی که می خواهیم را از خود نداشته باشد. نور خورشید برای چمن طبیعی لازم است و همچنین آب کافی و خاک مرغوب برای کشت چمن طبیعی احتیاج است.

    چمن مصنوعی مرغوب به این علت که فقط یک کفپوش است و به صورت صنعتی بافته شده است، نیاز به مراقبت های خاصی ندارد. علاوه بر آن همیشه زیبایی و سرسبزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اما به نظر شما آیا نور خورشید می تواند بر چمن مصنوعی تاثیر بگذارد؟

     تاثیر نور خورشید بر چمن مصنوعی

    نور خورشید یکی از ارکان طبیعت است. به همین دلیل وجود آن نیاز است. اما در برخی از موارد در صورتیکه نور خورشید زیاد بر یک شی بتابد ممکن است باعث آسیب به آن شود. ما می خواهیم بررسی کنیم که آیا نور خورشید می تواند برای چمن مصنوعی آسیب زا باشد یا خیر؟

    چمن مصنوعی در دسته بندی های مختلف که با توجه به نوع کاربرد آنها تعیین می شود، تولید می شوند. برای مثال چمن مصنوعی فوتبال، مدرسه، مهد کودک، تزئینی و غیره از انواع چمن های مصنوعی هستند. این چمن ها هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. کیفیت این محصولات بستگی به پروسه تولید آنها دارد. قطعا هر چه تولید آن با کیفیت تر باشد، چمن مصنوعی حاصل نیز با کیفیت تر خواهد بود.

    همچنین اگر مواد اولیه ای که در چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد، با کیفیت باشد، باعث می شود که ماندگاری و مقاومت آن در برابر گرما، سرما، نور خورشید و غیره بیشتر گردد. همانطور که مشاهده کردید، نور آفتاب هم یکی از مواردی است که می تواند به چمن مصنوعی شما آسیب برساند.

     

    چمن مصنوعی زیر نور خورشید

    آسیب نور خورشید به چمن مصنوعی

    چمن مصنوعی از الیاف مصنوعی ساخته شده است و ممکن است در برابر اشعه ماورا بنفش که از نور خورشید می تابد نتواند مقاومت لازم را نشان دهد. اشعه ماوراء بنفش در صورتی که بر چمن مصنوعی بی کیفیت بتابد می تواند باعث شود که چمن شما در ظرف مدت کوتاهی از بین برود. این مسئله ای است که باید برای استفاده و کاربرد چمن های مصنوعی در زمینه های مختلف حل شود. بنابراین اکثرا تولید کنندگان سعی می کنند تا مقاومت در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش را برای محصولات خود اعمال کنند.

    روش مقاوم سازی چمن مصنوعی در برابر نور خورشید

    جالب است بدانید که اکثرا مقاومت و پایداری یک چمن مصنوعی به مواد و متریالی بستگی دارد که در برابر اشعه نور خورشید مقاوم هستند. در واقع کیفیت فلت، در کیفیت چمن مصنوعی بسیار موثر است و باعث ماندگاری و دوام آن می شود.مواد پلیمری فلت چمن (pp) بایستی در مقابل اشعه ماوراء بنفش نور خورشید مقاوم گردد. چرا كه به شـدت در مقابل اشعه ماوراء بنفش تخریب پذیر است.

    باید مواد اولیه که در چمن مصنوعی به کار گرفته می شود، در برابر اشعه نور خورشید مقاومت پیدا کنند. مواد اولیه ای که در چمن های مصنوعی به کار گرفته می شود به خودی خود در برابر نور خورشید تخریب پذیر هستند. بنابراین با استفاده از روش هایی آنها را در برابر این اشعه مقاوم سازی می کنند. فناوری های مختلف و جدیدی هستند که این کار را انجام می دهند.

    نوترو متر دستگاهی است که با استفاده از آن مقاومت مواد اولیه چمن های مصنوعی را بررسی می کنند. سپس کیفیت آنها را می سنجند. این دستگاه نزدیک به 13000 ساعت استحکام نخ های مصرفی بر روی چمن مصنوعی را بررسی کرده و سپس اگر نمره بدست آمده از محصول بالای 50 درصد باشد، در آزمون پیروز شده است. چمن مصنوعی مقاوم شده برای مدت 10 تا 15 سال کیفیت خود را از دست نخواهد داد.

    چمن مصنوعی با کیفیت و نور خورشید

    تکنولوژی مقاوم سازی چمن مصنوعی تاثیر بسیار زیادی برکیفیت محصولات چمن مصنوعی گذاشته است. در مناطق کویری که آفتاب از شدت بیشتری برخوردار است، به راحتی می توان بدون نگرانی از این محصولات استفاده نمود. همچنین برای خرید چمن مصنوعی حیاط و چمن مصنوعی فوتبالی در فضای باز، استفاده از چمن مصنوعی با کیفیت الزامی است.

    انعکاس گرمای نور خورشید از پنجره ها بر چمن مصنوعی

    پیشگیری از آسیب دیدن چمن مصنوعی در اثر نور خورشید

    بررسی نقاطی که در تابستان نور خورشید از پنجره ها و وسایل فلزی اطراف، رون آنها بازتاب دارد. سعی کنید از استفاده از چمن مصنوعی در آن نقاط خودداری نمایید. همچنین می توانید برای جلوگیری از انعکاس آفتاب از سطح شیشه در و پنجره از لایه های نازک، بی رنگ و شفافی که بر روی شیشه و سطوح فلزی نصب می شوند و گرمای نور خورشید را می گیرند استفاده نمایید.

    افزودن و پخش کردن شن سیلیس در میان الیاف چمن مصنوعی، یکی دیگر از راه هایی است که به کاهش دما و خنک ماندن زمین چمن کمک می کند. رساناییِ گرماییِ شن سیلیس بسیار بیشتر از الیاف پلیمریِ چمن مصنوعی است. بنابراین، گرما را با سرعت بیشتری از طریق پدیده همرفت آزاد نموده و در هوا پراکنده می کند.

     برخی از وسایلی که در حیاط خانه و باغ دیده می شوند، می توانند مقدار زیادی از گرمای آفتاب را جذب کنند.بنابراین به شدت داغ می شوند. وسایلی مانند بطری پلاستیکی نوشیدنی ها، اشیاء فلزی همچون صندلی، میز، نیمکت، ابزار کار باغبانی (بیل، کلنگ، شن کش، قیچی و…)، گلدان از جنس فلز، سنگ، سرامیک با رنگ های تیره، نردبان فلزی و پلاستیکی، شلنگ آب، اسباب بازی کودکان، دوچرخه و… . سعی کنید از قرار دادن این وسایل بر روی چمن مصنوعی مخصوصا در گرمای ظهر تابستان خودداری نمایید.

     

    آب شدن چمن مصنوعی بی کیفیت در اثر نور خورشید

    خرید چمن مصنوعی

    خرید چمن مصنوعی را نمایندگی چمن مصنوعی انجام دهید. قیمت چمن مصنوعی را در سایت فرتاک ببینید. همچنین برای خرید حضوری در شوروم فرتاک در غرب تهران منتظر شما عزیزان هستیم. برای انتخاب بهتر با همکاران ما در بخش فروش مشورت نمایید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم