چمن مصنوعی برای حیاط خانه

چمن مصنوعی برای حیاط خانه یکی از روش هایی است که برای زیبا تر نمودن حیاط و فضا های خارجی اطراف خانه مورد استفاده قرار می گیرد. چمن مصنوعی می تواند در فضا های مختلفی با اهداف گوناگونی نصب شود. در نهایت چمن مصنوعی تزئینی برای حیاط خانه مناسب است. اما نکات قابل توجهی در زمینه انتخاب چمن مصنوعی تزیینی مناسب حیاط خانه وجود دارد. در این مقاله به بررسی این نکات پرداخته ایم.

فهرست مطالب

    مقاله پیشنهادی: چمن مصنوعی باغ تالار عروسی

    چمن مصنوعی حیاط

    همان گونه که ذکر شده چمن مصنوعی حیاط خانه این روزها طرفداران فراوانی یافته است. شما می توانید با صرف هزینه ای کمتر محیطی شاداب و سر سبز برای افرادی که در خانه زندگی می کنند فراهم کنید. ضمن این که میزان رسیدگی به این چمن ها در مقایسه با چمن های مصنوعی کمتر و شرایط نگهداری از آن ها ساده تر است. چمن مصنوعی را می توان به روش های مختلف در حیاط خانه مورد استفاده قرار داد. شما می توانید تمام سطح حیاط خانه را با استفاده از چمن مصنوعی فرش کنید. همچنین می توانید از ترکیب سنگ و موزاییک و چمن مصنوعی استفاده نمایید. حالتی دیگر اینکه می توانید فضای حیاط خود را طراحی کرده و قسمتهایی از حیاط خود را با چمن مصنوعی بپوشانید. همه این موارد کاملا وابسته به سلیقه فردی و نوع دکوراسیون و فضایی است که در اختیار دارید. آیا می خواهید بهترین فضا را با استفاده از چمن مصنوعی حیاط خانه ایجاد نمایید؟ بهتر است از ظراحان باغ و فضای سبز کمک بگیرید.

    چمن مصنوعی دور استخر

    انواع چمن مصنوعی مناسب برای حیاط

    یکی از اصولی‌ترین روش‌های نصب چمن مصنوعی حیاط خانه این است که محصول بر روی بستر خاک اجرا شود. زمانی‌که چمن مصنوعی را برای حیاط یا باغچه استفاده می‌کنید، هدایت درست آب، باعث افزایش طول عمر چمن شده و هزینه زیرسازی آن را پایین می‌آورد.

    باتوجه‌به اینکه شما می‌توانید چمن مصنوعی حیاط را در بخش‌های مختلف نصب کنید، انواع چمن مصنوعی مناسب برای حیاط به صورت زیر دسته‌بندی می‌شود:

    چمن مصنوعی برای پله‌ها

    یکی دیگر از موارد استفاده چمن مصنوعی نصب آن بر روی پله‌های ورودی ساختمان یا آپارتمانی است که بخشی از حیاط محسوب می‌شود. پله هم جزو مسیرهای پرترددی است که باید در انتخاب نوع چمن مصنوعی برای آن دقت کنید. بنابراین اگر می‌خواهید چمن مصنوعی که بر روی پله‌های منتهی به حیاط نصب می‌شود، بعد از مدتی استفاده ظاهری لهیده و پاخورده به خود نگیرد و همچنان زیبا باشد، باید به سراغ مدل‌هایی که دارای دیتکس بالا و مقاوم هستند، بروید. همچنین به صورت منظم و هفتگی چمن‌های این بخش از حیاط را نظافت کنید.

    چمن مصنوعی برای فضای سبز

    تزئین کردن حیاط منزل که فضایی برای گذاشتن میز و صندلی در آن وجود دارد با چمن مصنوعی بسیار جذاب و لذت‌بخش است. برای این بخش از حیاط، شما می‌توانید مدل‌هایی را انتخاب کنید که تراکم بالا و الیاف بلندتری دارند. چون این فضا دارای تردد معمولی است و چمن مصنوعی هم استهلاک بالایی ندارد، چمن‌های ارزان قیمت و اقتصادی مناسب هستند.

    چمن مصنوعی برای مسیر ورودی

    مسیر ورودی به حیاط بخشی است که به صورت روزانه تعداد قابل توجهی از افراد در آن رفت و آمد دارند، بنابراین اگر مکان مورد نظر، مسیر ورودی یک آپارتمان چند واحدی با میزان تردد بالای 10 نفر در روز است یا مسیر ورودی ماشین، می‌توانید مدل‌های 25 تا 35 میلیمتری قدرتمند چمن مصنوعی را انتخاب کنید که تراکم و دیتکس بالایی دارند و برای فضاهایی با ترافیک عبوری زیاد، مناسب هستند، اما اگر مسیر ورودی به حیاط منزل شما تردد کمی دارد، مدل‌های چمن مصنوعی که تراکم الیاف آنها پایین و ارزان قیمت هستند، انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

    چمن مصنوعی برای فضای بازی کودکان

    در حیاط بعضی از آپارتمان‌ها یا منازل ویلایی، فضایی برای بازی کودکان تعبیه شده، لذا چمن مصنوعی مناسب برای آنها بهتر است از مدل‌هایی انتخاب شود که سطحی نرم دارند تا کودکان هنگام بازی، زمین خوردن و غلتیدن بر روی چمن، آسیب نبینند. برای این منظور مدل‌های 25، 40، 45 میلیمتری مناسب هستند.

    چمن مصنوعی بین سنگی و واش بتن

    یکی از سبک‌های محبوب نصب چمن مصنوعی در حیاط استفاده از این محصول به صورت نصب بین سنگ و واش بتن است که کاربردهای بسیار بالایی دارد. برای این منظور ارتفاع الیاف چمن مصنوعی انتخابی شما به عمق شیارهای موجود در حیاط بستگی دارد، به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای این سبک، از چمن‌ها مصنوعی 25 میلیمتری استفاده کنید، بهتر است عمق شیارها 1 تا 1.5 سانتیمتر در نظر گرفته شود تا نتیجه کار زیباتر به نظر برسد. البته دقت کنید که نوع چمن مصنوعی برای اجرای این سبک به ترافیک عبوری حیاط بستگی داشته و برای فضای پرتردد بهتر است مدل‌های با تراکم و دیتکس بالا انتخاب شود.

    انواع چمن مصنوعی مناسب برای حیاط

    چمن مصنوعی برای باغچه

    استفاده از چمن مصنوعی باغچه در حیاط زیبا و جذاب است. برای این کار شما به دو صورت می‌توانید چمن مصنوعی را در این بخش از حیاط نصب کنید:

      • نصب بر روی بستر خاکی باغچه؛ در این روش باید برای خروج بهتر آب زیرسازی مناسب انجام شود. ساده‌ترین راهکار کوبیدن و متراکم کردن خاک باغچه و سپس ریختن سنگ نخودی به عمق چند سانتیمتر است. اما این روش نیاز به تخصص ویژه دارد و باید توسط نصاب چمن مصنوعی اجرا شود.
      • نصب بر روی بستر بتنی باغچه؛ اگر بستر باغچه بتنی است، می‌توانید با ایجاد شیب‌گذاری مناسب، نصب چمن مصنوعی را آسان‌تر انجام دهید. البته باید دقت کنید که به شعاع نیم تا یک متر از اطراف بوته‌ها و درختان خالی باشد تا آبیاری و کود دادن به آنها با مشکل مواجه نشود.

    نکات مهم در خصوص چمن مصنوعی حیاط خانه

    برای آن که چمن مصنوعی را در حیاط خانه مورد استفاده قرار دهید لازم است به برخی از نکات توجه نمایید.  انتخاب چمن مصنوعی برای حیاط خانه، بسته به نوع کاربرد و شرایط محل متفاوت است. همچنین نصب درست چمن مصنوعی بسیار حایز اهمیت است. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

     

    چمن مصنوعی زیر مبلمان حیاط

    1.کاربری چمن مصنوعی در حیاط

    باید توجه داشته باشید چمن مصنوعی در حیاط چه کاربری خواهد داشت. برای مثال نوع چمن مصنوعی در مسیر ورودی حیاط و یا مسیر پر تردد با چمن مصنوعی که در باغچه مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است. بنابراین میزان تردد بر روی چمن مصنوعی از نکات مهم در انتخاب چمن مصنوعی مناسب است.

    برای استفاده از چمن مصنوعی در محل های پر تردد لازم است از چمن مصنوعی پر تراکم با ارتفاع الیاف 25 تا 35 میلیمتر استفاده نمایید. در استفاده از چمن مصنوعی برای زیر انداز مبلمان بهتر است از چمن مصنوعی با الیاف متوسط استفاده نمایید. به این دلیل که به راحتی قابل تمیز کردن باشد و خرده های مواد خوراکی داخلی آنها نریزد. اما برای هزینه ی کمتر می توانید از چمن مصنوعی 10 و 15 میل نیز استفاده نمایید.

      برای استفاده از چمن مصنوعی باغچه ارتفاع الیاف چندان اهمیتی ندارد. بنابراین برای باغچه می توانید از چمن مصنوعی با هر تراکمی متناسب با بودجه ی خود، استفاده کنید. برای استفاده از چمن مصنوعی برای باغچه هر چه که ارتفاع الیاف چمن انتخابی بیشتر باشد، جلوه ی زیباتر و طبیعی تری خواهد داشت.

    در انتخاب چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی و محل بازی کودکان نیز ارتفاع الیاف متوسط و تراکم بالا از نکات حایز اهمیت برای خرید چمن مصنوعی است.

    برای چمن مصنوعی پله نیز توجه داشته باشید که از چمن مصنوعی با الیاف 15 تا 25 میلیمتر استفاده نمایید. در مورد این کاربری تراکم بالای چمن مصنوعی نیز از نکات الزامی است.

    چمن مصنوعی دور استخر نیز باید نرم باشد و از چمن های با الیاف 25 میلیمتر به بالا استفاده شود. زیرا افراد پس از استفاده از استخر با پای برهنه روی آنها راه می روند.

    2.زیر سازی و چسباندن چمن مصنوعی برای کف حیاط

    زیرسازی چمن مصنوعی تاثیر بسیار مهمی در عمر چمن مصنوعی دارد. زیرسازی بسته به اینکه بستر مورد نظر از خاک باشد و یا سنگ و … متفاوت است. اگر بستر خاکی باشد باید از افراد متخصص و روش های تخصصی بهره بگیرید. اگر بستر سنگ، بتن و از مصالح سفت باشد، تنها نکته ی مهم شیب بندی کف حیاط جهت دفع آب باران و برف و … است.

    نکته بعدی در خصوص نحوه نصب چمن است. این کار نیاز به دقت و مهارت کافی دارد. میزان چسب مصرفی و نحوه چیدمان و چسباندن لبه ها همه می تواند در زیباتر شدن محیط و دوام و ماندگاری آن تاثیر داشته باشد. تا نشدن رول چمن در هنگام نصب چمن مصنوعی نکته ی بسیار مهمی است که در زیبایی و ماندگاری چمن مصنوعی نقش مهمی را ایفا می کند.

    3.نحوه ی نگهداری چمن مصنوعی کف حیاط

    شستشوی چمن مصنوعی به راحتی امکان پذیر است. به دلیل اینکه اگر درست زیرسازی و نصب شده باشد، آب به راحتی از طریق زهکشی های زیر چمن مصنوعی دفع می شود. همچنین می توانید با استفاده از برس های مخصوص چمن مصنوعی را برس کرده تا همیشه مرتب باشد و الیاف آنها به یکدیگر نچسبد. چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی نیاز به نگهداری و صرف هزینه و آبیاری ندارد.

    چمن مصنوعی پله حیاط

     انواع زیرسازی حیاط برای نصب چمن مصنوعی

    به دو صورت می‌توان زیر سازی چمن مصنوعی حیاط و باغچه را انجام داد:

    • زیرسازی سطح بتنی و سخت؛ بعضی از منازل دارای سطوح بتنی و نفوذناپذیر هستند، در هنگام نصب چمن مصنوعی باید به این نکته توجه کرد که آیا آب بر روی این سطح باقی می‌ماند یا خیر؟ پس لازم است آزمایشی در خصوص شناسایی تله آب قبل از نصب چمن صورت گیرد. ابتدا روی سطح بتن آب ریخته می‌شود تا لکه‌های آبی مشخص شود، سپس با سیمان این تله‌ها لکه‌گیری می‌شوند. اگر تعداد لکه‌ها زیاد باشد، زیرسازی باید به صورت کامل انجام شود که از روش زیرسازی شنی در این مواقع استفاده می‌شود. این زیرسازی سریع بوده و برای نصب چمن مصنوعی خیاط خانه مناسب است.
    • زیرسازی سطح خاکی و نرم؛ گاهی اوقات قرار است چمن مصنوعی برای باغچه یا منازلی که سطح حیاط آنها خاکی بوده، نصب شود و از آنجایی که این سطح نرم و نفوذپذیر است، باید خاک با شن ترکیب شده و این ترکیب با غلتک به صورت سطحی صاف و یکدست جهت زیرسازی چمن مصنوعی تبدیل شود تا بتوان چمن را بر روی آن نصب کرد. بعد از این زیرسازی، یک لایه ژئوتکسایل بر روی سطح زمین پهن شده و با استفاده از چسب مخصوص رول‌های چمن به یکدیگر متصل می‌شوند.

    نحوه ی محاسبه متراژ چمن مصنوعی حیاط

    در نهایت باید مساحت چمن مصنوعی مورد نیاز خود را محاسبه نمایید. اگرقسمتهایی که می خواهید چمن کنید اشکال هندسی مانند مستطیل، دایره و … هستند، مساحت آنها را توسط اندازه گیری طول، عرض، قطر و … محاسبه نمایید. اگر این قسمتها اشکال هدسی نامشخصی هستند، از طراح خود بخواهید تا از طریق نرم افزار مساحت آنها را محاسبه کرده و به شما بدهد. در نهایت باید بر اساس متر مربع مساحت چمن مصنوعی مورد نیاز خود را حساب کنید و سفارش دهید.

    اگر قصد نصب چمن مصنوعی مابین سنگ و بتن را دارید، محاسبه مقدار چمن مصنوعی مورد نیاز را به دو روش می توانید انجام دهید:

    •   می توانید طول همه شیارها را اندازه گیری کرده و در پهنای شیار ضرب کنید. این عمل زمان زیادی می برد ولی دقیق است. (اگر شیارهای شما در پهناهای مختلفی هستند این روش مناسب است.).
    •   اگر تمام سنگ ها و واش بتن ها هم اندازه باشند. ابتدا مساحت کل محیط که سنگ ها و شیار ها در آن قرار دارند را اندازه گیری کنید. سپس مساحت یک سنگ را در تعداد سنگ های موجود در کف ضرب کنید و از مساحت کل تفریق کنید. در نهایت مساحت مورد نیاز چمن ما بین سنگ به دست می آید.

    مقاله پیشنهادی: چمن مصنوعی و برف و باران

    قیمت چمن مصنوعی حیاط

    هنگامی که شما می‌خواهید برای حیاط منزلتان چمن مصنوعی نصب کنید، در ابتدا مایل هستید بدانید قيمت چمن مصنوعي برای حياط به چه عواملی بستگی دارد و چگونه محاسبه می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم:

    برای دانستن قیمت این محصول در مرحله اول شما باید نوع استفاده از چمن مصنوعی را برای حیاط منزلتان مشخص کنید؛ چراکه قیمت چمن مصنوعی برای استفاده در حیاط با نوع کاربرد آن در ارتباط است. علاوه بر این شکل‌های گوناگونی برای استفاده از چمن در حیاط وجود دارد، مثلاً چمن مصنوعی باغچه، پله، بین سنگی، برای سطوح صاف و سخت که قیمت اجرای چمن مصنوعی برای هرکدام متفاوت بوده و بستگی به نوع کاربرد و اجرای آن دارد.

    اما به صورت کلی می‌توان بیان نمود قیمت چمن مصنوعی حیاط بر اساس متراژ محیط مورد نظر، ارتفاع، جنس، بافت و نوع نصب چمن محاسبه می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت نهایی این محصول پس از مشخص کردن نوع کاربرد چمن مصنوعی در حیاط، با کارشناسان باتجربه شرکت فرتاک تماس بگیرید و تا آنها هزینه نصب چمن مصنوعی را برای حیاط منزل شما محاسبه کنند.

     

    خرید چمن مصنوعی برای حیاط

    خرید چمن مصنوعی را نمایندگی چمن مصنوعی انجام دهید. بنابراین می توانید چمن مصنوعی باکیفیت تهیه کنید. شرکت فرتاک نمایندگی چمن مصنوعی در غرب تهران است. همچنین می توانید چمن مصنوعی قیمت مناسب را با خرید اینترنتی چمن مصنوعی از سایت فرتاک تجربه نمایید.

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم